Witaj!
Zdaniem Stowarzyszenia Twoja Sprawa, najnowsza kampania reklamowa marki Heyah, która wykorzystuje wizerunek W. Lenina oraz symbole komunistyczne jest szkodliwa i nieetyczna. Zapoznaj się ze zdjęciem billboardu oraz z reklamą telewizyjną. O skali terroru i masowych zbrodniach, do jakich dochodziło za rządów Lenina nie trzeba chyba przypominać. Przenoszenie postaci Lenina i symboli komunistycznych do świata reklamy świadczy o bagatelizowaniu niespotykanych w swojej skali zbrodni dokonywanych na niewinnej ludności wielu krajów. Mieliśmy już w Polsce reklamę "Kryształowa noc zakupów". Teraz widzimy zbrodniarza, kluczową postać współtworząca system, który pochłonął miliony ludzkich istnień, który krzyczy „Dawajcie, nawijajcie!”. Czy za chwilę ktoś wymyśli „holokaust cen”?
Zarząd właściciela marki Heyah (tj. spółki Polska Telefonia Cyfrowa SA) zachowuje się tak, jakby nie był świadomy, do jakich symboli nawiązuje ich reklama. Dlatego też Stowarzyszenie Twoja Sprawa postanowiło zafundować całemu zarządowi korepetycje z historii. Przeczytaj oświadczenie STS.
A co Ty możesz zrobić? Możesz podjąć 2 kroki, które zajmą Ci nie więcej niż 3 minuty.
1. Złóż skargę do Rady Reklamy na reklamę billboardową lub reklamę telewizyjną, albo na obie reklamy. Skargę złóż na formularzu na stronie Rady Reklamy. Wszelkie potrzebne dane i przykładowe uzasadnienie skargi dla reklamy billboardowej znajdziesz tutaj, a dla reklamy telewizyjnej tutaj.
2. Wyślij e-mail do zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej S.A. i namów go, aby skorzystał z zaoferowanych mu korepetycji z historii. Przykładową treść maila oraz adresy znajdziesz tutaj. Samodzielnie wybierz tytuł maila i wyślij go do wiadomości Stowarzyszenia Twoja Sprawa.
Dziękujemy za udział w naszej akcji! Powiadom swoich znajomych!
Pozdrawiamy,
Stowarzyszenie Twoja Sprawa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz