24 listopada 2010

Wolnosc to Bog na drodze zycia

Wolnosc to Bog.

Dziesięć przykazań Bożych:
Ja jestem Pan, twój Bóg, który cię wywiódł z ziemi egipskiej, z domu niewoli.

Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną.
Nie będziesz brał imienia Pana, Boga swego, nadaremnie.
Pamiętaj, abyś dzień święty święcił.
Czcij ojca swego i matkę swoją.
Nie zabijaj.
Nie cudzołóż.
Nie kradnij.
Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu.
Nie pożądaj żony bliźniego swego.
Ani żadnej rzeczy, która jego jest.

Te dziesiec przykazan jest jak kodeks drogowy. Moge wsiasc do samochodu i pojechac nawet do Japonii. Jestem wolny i ode mnie tylko zalezy gdzie chce jechac. Czyli jestem wolny ale musze przy tym zachowac zasady jakie panuja na drodze. Tylko to mnie ogranicza. Nie dojade tam bezpiecznie jak nie bede zachowywal zasad drogowych. Tak samo jest z przykazaniami. One nam pokazuja jak zyc. Jakie wartosci sa wazne aby bezpiecznie dotrzec do konca zycia a i do zycia wiecznego. Bezpiecznie to nie znaczy, ze uchroni mnie to przed wypadkiem, bankructwem. Bezpiecznie to znaczy, ze jakbym jutro umarl to mialbym czyste sumienie i nikomu nibylbym dluzny powiedziec przepraszam czy dziekuje. To jest wartoscia naszej drogi zycia.

Ciekaw jestem dlaczego to takie trudne?
Dlatego, ze wiara naklada na nas niewygodne obowiazki. Obowiazki to juz nie wolnosc. A jednak czyz te obowiazki nie daja nam wolnosci?
Czy obecne czasy demokracji i wolnosci rynkowej nie pozwalaja na zycie z Bogiem?
Czy swiat konserwatywno liberalny (obyczajowo konserwatywni a liberano gospodarczy) nie jest w stanie zyc w zgodzie?

Jezus mowi: Jestem wasza droga, prawda i zyciem. Wiara daje mi to, ze jestem wolny od nalogow - choc co do slodyczy to mam slaba wole - ale to jest nieszkodliwy nalog choc majac cukrzyce to napewno nie jest dobre dla mnie. Ale staram sie i modle o to aby ograniczyc w jak najmniejszym stopniu a w szczegolnosci sie nie objadac nimi. Spowiedz tez mi w tym pomaga. Choc juz od kilku lat wyznaje ten grzech wierze, ze Bog jest ze mna i razem damy rade. Wiara daje mi wolnosc i podroz z Bogiem. Z Ojcem niebieskim, Jezusem mym bratem i cala rodzina swieta.

Brak komentarzy: