16 października 2011

Koedukacja to... przeżytek?

Pół tysiąca osób z dwudziestu jeden krajów świata wzięło udział w III Międzynarodowym Kongresie Europejskiego Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji Zróżnicowanej: "Sukces w edukacji. Personalizacja nauczania". Kongres obradował w dniach 7-8 października w Warszawie.

Przedstawiono na nim badania i praktyczne doświadczenia edukacji spersonalizowanej i zróżnicowanej ze względu na płeć (oddzielnie dla dziewcząt i chłopców). Według uczestników – pedagogów z całego właściwie świata, tego typu nauczanie jest jedną z recept na poprawę globalnego kryzysu w edukacji.
Szczególną uwagę uczestników zwróciły wykłady prof. Cristiny Hoff Sommers z American Enterprise Institute oraz prof. Corneliusa Riordana z Providence College (oboje z USA), którzy mówili o renesansie nauczania dla dziewcząt i chłopców w Stanach Zjednoczonych. O ile kiedyś tego typu placówki należały do grona drogich, prywatnych szkół, o tyle w ostatnich latach model ten wprowadzany jest do sektora publicznego.

Więcej na: Gość

Brak komentarzy: