Gail Dines - (ur. w Wielkiej Brytanii), doktoryzowała się na University of Salford. Pracowała jako wolontariuszka w organizacji Rape Crisis (Tel Awiw), zajmujacej się ofiarami przestępstw seksualnych. W wieku 22 lat założyła ruch feministyczny Woman to Woman. Od 1986 roku mieszka w Stanach Zjednoczonych. Jest profesorem socjologii i gender studies w Wheelock College. Kieruje także katedrą Studiów Amerykańskich. Jest założycielką Stop Porn Culture ? organizacji skupiającej ekspertów w dziedzinie walki z przemocą na tle seksualnym, społeczników i wszystkie osoby zaniepokojone hiperseksualizacją kultury. Wiele na ten temat publikuje (?Time?, ?Newsweek?), prowadzi też wykłady i spotkania, głównie z amerykańskimi studentami. Dzięki wielokierunkowej działalności Dines znacząco wpłynęła na zmianę sposobu myślenia społeczeństwa o pornografii i kulturze masowej.Mieszka w Brookline w Massachusetts.
O książce: Pornoland. Jak skradziono naszą seksualność
Choć obrazy pornograficzne otaczają nas na co dzień, to niewielu z nas zdaje sobie sprawę, jak okrutna i brutalna jest to branża. Współczesna pornografia nie przypomina już tej z „Playboya” czy „Penthause`a”. Ogromna konkurencja w biznesie i stopniowe przekraczanie kolejnych granic spowodowały, że obrazy z czasem stawały się coraz bardziej ekstremalne.
W Pornolandzie Gail Dines dokonuje wiwisekcji współczesnej branży pornograficznej.Analizuje przekaz, jaki niosą prezentowane obrazy, wpływ, jaki wywierają one na naszą kulturę, na nas – mężczyzn i kobiety. Opisuje, w jaki sposób pornografia kształtuje, ale przede wszystkim ogranicza naszą wyobraźnię i zachowania seksualne.
„Branżą pornograficzną rządzą, od początku do końca, ludzie biznesu, a nie innowatorzy oddani sprawie wolności seksualnej”.
„Pornografia jest tak głęboko zakorzeniona w naszej kulturze, iż stała się synonimem seksu. Prowadzi to do tego, że każdy, kto ją krytykuje, natychmiast zostaje obwołany »wrogiem seksu«”.
Książka zawiera treści drastyczne.
Rodzina Bogiem Silna, staje się siłą człowieka i całego narodu. — Jan Paweł II (Karol Wojtyła)
18 stycznia 2013
17 stycznia 2013
Razem możemy więcej! - STS - Stowarzyszenie Twoja Sprawa
Informacja od Stowarzyszenia Twoja Sprawa
Witaj,
Chcemy dzisiaj przekazać Ci parę informacji o naszych bieżących działaniach, ale zaczynamy od prośby.
1% dla STS!
STS uzyskało status organizacji pożytku publicznego, dlatego jesteśmy uprawnieni do zbierania 1% podatku za ubiegły rok. 1% oznacza dla nas większą skuteczność i możliwość rozpoczęcia nowych projektów, które mają jeden cel – oczyszczenie przestrzeni publicznej z reklam i innych przekazów, które naruszają dobre obyczaje, promują pornografię, czy też treści seksistowskie. Pomóż nam działać i przeznacz swój 1% na STS. Przeczytaj niżej, do czego jest nam on m.in. potrzebny. W swojej deklaracji PIT wskaż STS wpisując numer KRS: 0000319230.
Tutaj możesz obejrzeć nasz klip związany z 1% - wyślij go do swoich znajomych i rodziny, i namów Ich, aby przeznaczyli na nas 1% podatku. Bardzo realnie nam tym pomożesz! Jeżeli chcesz, możesz nas poinformować o Twojej decyzji wysyłając maila na wspieramSTS@twojasprawa.org.pl.
Przygotowujemy się do konferencji naukowej STS w Sejmie!
19 marca 2013 to dzień, w którym odbędzie się w Sejmie RP konferencja naukowa organizowana przez STS pod patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich. Tematem konferencji będzie seksualizacja dziewcząt i kobiet w reklamie i mediach. Jest ona kierowana do decydentów, mediów oraz organizacji pozarządowych. Zaczynamy budować koalicję, która wstrzyma proces seksualizacji w Polsce! W konferencji wezmą udział goście ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii (m.in. Reg Beiley, który przekonał rząd Wielkiej Brytanii do lepszej ochrony dzieci przed pornografią w Internecie). Przy tej okazji wydajemy polskie tłumaczenia raportów na temat seksualizacji. Konferencja ta jest dla nas kosztownym przedsięwzięciem i dlatego 1% jest dla nas bezcenny. Więcej o konferencji przeczytaj tutaj.
Reklamy Blacka niezgodne z dobrymi obyczajami!
Reklamy billboardowe napoju Black zostały uznane przez Radę Reklamy za niezgodne z dobrymi obyczajami. Wpłynęło bardzo wiele Waszych skarg. I znów Rada Reklamy wydała bardzo pryncypialną uchwałę. Naszym zdaniem to Wasz upór doprowadził do trwałej zmiany w nastawieniu Rady do seksistowskich reklam! Jeszcze 2-3 lata temu o takiej uchwale nawet byśmy nie marzyli. Jednak sprawy Blacka tak nie zostawimy. Firmy billboardowe muszą odczuć, że również one są odpowiedzialne za to, że eksponowano tak obsceniczną kampanię reklamową. O szczegółach wkrótce…
Lenin znika z ulic i telewizji
O rezultatach akcji związanej z Leninem pewnie słyszeliście. Po kilku dniach od rozpoczęcia promocji Heyah i kilkunastu godzinach naszej akcji, Polska Telefonia Cyfrowa przeprosiła konsumentów za wykorzystywanie w reklamie wizerunku zbrodniarza jakim był Lenin i obiecała wycofać reklamy. Wsparł nas w tym Prezes IPNu. Co prawda usuwanie reklam z ulic szło opornie, ale w końcu się udało. W tej chwili na ulicach zapewne pozostały najwyżej pojedyncze plakaty. Kampania Heyah zmobilizowała wiele osób, nie tylko w ramach akcji STS.
Cieszymy się, że możemy przekazywać Ci dobre wiadomości. Jeszcze raz prosimy Cię o wsparcie naszych działań i przeznaczenie 1% na STS.
Pozdrawiamy,
Stowarzyszenie Twoja Sprawa
Witaj,
Chcemy dzisiaj przekazać Ci parę informacji o naszych bieżących działaniach, ale zaczynamy od prośby.
1% dla STS!
STS uzyskało status organizacji pożytku publicznego, dlatego jesteśmy uprawnieni do zbierania 1% podatku za ubiegły rok. 1% oznacza dla nas większą skuteczność i możliwość rozpoczęcia nowych projektów, które mają jeden cel – oczyszczenie przestrzeni publicznej z reklam i innych przekazów, które naruszają dobre obyczaje, promują pornografię, czy też treści seksistowskie. Pomóż nam działać i przeznacz swój 1% na STS. Przeczytaj niżej, do czego jest nam on m.in. potrzebny. W swojej deklaracji PIT wskaż STS wpisując numer KRS: 0000319230.
Tutaj możesz obejrzeć nasz klip związany z 1% - wyślij go do swoich znajomych i rodziny, i namów Ich, aby przeznaczyli na nas 1% podatku. Bardzo realnie nam tym pomożesz! Jeżeli chcesz, możesz nas poinformować o Twojej decyzji wysyłając maila na wspieramSTS@twojasprawa.org.pl.
Przygotowujemy się do konferencji naukowej STS w Sejmie!
19 marca 2013 to dzień, w którym odbędzie się w Sejmie RP konferencja naukowa organizowana przez STS pod patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich. Tematem konferencji będzie seksualizacja dziewcząt i kobiet w reklamie i mediach. Jest ona kierowana do decydentów, mediów oraz organizacji pozarządowych. Zaczynamy budować koalicję, która wstrzyma proces seksualizacji w Polsce! W konferencji wezmą udział goście ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii (m.in. Reg Beiley, który przekonał rząd Wielkiej Brytanii do lepszej ochrony dzieci przed pornografią w Internecie). Przy tej okazji wydajemy polskie tłumaczenia raportów na temat seksualizacji. Konferencja ta jest dla nas kosztownym przedsięwzięciem i dlatego 1% jest dla nas bezcenny. Więcej o konferencji przeczytaj tutaj.
Reklamy Blacka niezgodne z dobrymi obyczajami!
Reklamy billboardowe napoju Black zostały uznane przez Radę Reklamy za niezgodne z dobrymi obyczajami. Wpłynęło bardzo wiele Waszych skarg. I znów Rada Reklamy wydała bardzo pryncypialną uchwałę. Naszym zdaniem to Wasz upór doprowadził do trwałej zmiany w nastawieniu Rady do seksistowskich reklam! Jeszcze 2-3 lata temu o takiej uchwale nawet byśmy nie marzyli. Jednak sprawy Blacka tak nie zostawimy. Firmy billboardowe muszą odczuć, że również one są odpowiedzialne za to, że eksponowano tak obsceniczną kampanię reklamową. O szczegółach wkrótce…
Lenin znika z ulic i telewizji
O rezultatach akcji związanej z Leninem pewnie słyszeliście. Po kilku dniach od rozpoczęcia promocji Heyah i kilkunastu godzinach naszej akcji, Polska Telefonia Cyfrowa przeprosiła konsumentów za wykorzystywanie w reklamie wizerunku zbrodniarza jakim był Lenin i obiecała wycofać reklamy. Wsparł nas w tym Prezes IPNu. Co prawda usuwanie reklam z ulic szło opornie, ale w końcu się udało. W tej chwili na ulicach zapewne pozostały najwyżej pojedyncze plakaty. Kampania Heyah zmobilizowała wiele osób, nie tylko w ramach akcji STS.
Cieszymy się, że możemy przekazywać Ci dobre wiadomości. Jeszcze raz prosimy Cię o wsparcie naszych działań i przeznaczenie 1% na STS.
Pozdrawiamy,
Stowarzyszenie Twoja Sprawa
15 stycznia 2013
9 stycznia 2013
Tusk gra Kościołem
Premier Donald Tusk używa Kościoła jako przedmiotu w politycznej grze. Chce zbić polityczny kapitał na antyklerykalizmie.
Platforma idzie na wojnę z Kościołem”, „Profanum kontra sacrum”, „Wojna z Kościołem” – to tylko niektóre tytuły, jakie w ostatnich tygodniach pojawiły się w mediach, m.in. w „Newsweeku” i „Rzeczpospolitej”. Rzeczywiście, Donald Tusk rozpoczął drugą kadencję od podjęcia szeregu inicjatyw, które można interpretować jako dążenie do konfrontacji z Kościołem. Miedzy innymi zapowiedział likwidację Funduszu Kościelnego, a także zmniejszenie liczby kapelanów w wojsku. Ataki na Kościół służą premierowi do walki o lewicowy i antykościelny elektorat z Ruchem Palikota. W tej rozgrywce Kościół, który w dobie kryzysu rzekomo otrzymuje od państwa olbrzymie środki finansowe, ma odgrywać rolę chłopca do bicia.
Dlaczego premier polskiego rządu nie waha się używać takich metod? Bo nie traktuje Kościoła jako podmiotu odgrywającego niezmiernie ważną rolę w życiu Polski. Powściągliwość episkopatu w reagowaniu na antyklerykalne działania odczytuje jako słabość, nie zależy mu też na poparciu katolików, gdyż według niego i tak zagłosują na PiS, do tego uważa, że duchowni są nastawieni negatywnie wobec niego i jego partii.
Katolik po przejściach
Choć Donald Tusk deklaruje się jako katolik, jego relacje z Kościołem są skomplikowane. W rozmowie z GN przed wyborami prezydenckimi w 2005 r. określał się jako „katolik po przejściach”. Został wychowany w rodzinie katolickiej, jednak w młodości przeżył antykościelny bunt. Był on na tyle silny, że na początku lat 90. ponad 30-letni Tusk, jako członek Kongresu Liberalno-Demokratycznego, opowiadał się za ograniczeniem roli Kościoła w życiu publicznym i aborcją z przyczyn społecznych. Jednak po kilku latach, „dzięki dobrym ludziom” – jak podkreślał –powrócił do Kościoła, a nawet po 27 latach małżeństwa cywilnego wziął w 2005 r. ślub kościelny. W 2006 r. odbyły się w Łagiewnikach rekolekcje dla polityków Platformy, po których partia ta przedstawiała się jako nowoczesny nurt katolicyzmu – tzw. Kościół łagiewnicki, w odróżnieniu od nurtu konserwatywnego – Kościoła toruńskiego, do którego przypisywała PiS. Na kilka dni przed wyborami w 2007 r. D. Tusk spotkał się z kard. Stanisławem Dziwiszem, po czym zrobił konferencję prasową, informując o tym fakcie, co miało służyć stworzeniu wrażenia, że kardynał jest przychylnie nastawiony do PO.
Więcej: Gość
Dwie sprawy Tylko tyle i aż tyle
1. Kolejny sondaż wyborczej. Tamten in vitro wygraliśmy, z 4% przeciw zrobiliśmy 53%. Trochę jestem już tym zmęczony i to pytanie ...czy naszymi wejściami mamy nabijać statystykę oglądalności GW ?. Powiem tak - to nie jest ważne, żyjemy w trudnych czasach i nie możemy przegapić konieczności opowiedzenia się po stronie wartości, a poza tym nie możemy dopuścić aby na widoku byli tylko ci do których nalezą media.
ZACZYNAMY OD 16 % opowiedzmy się przeciw eutanazji, info przekażmy dalej...naszym
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/0,114914,13143530.html?bo=1&lokale=warszawa
2. Za tydzień kobieta jest umówiona na aborcję, ona w związku nie sakramentalnym i nie cywilnym, dziecko poczęte poza tym związkiem bez związku Spotkać się na rozmowę nie chce, tak po ludzku sprawa przegrana. Kto potrafi niech się pomodli.
Dziękuje Wam za wszystko co robicie.
ks.Tomasz
--
Boże Ojcze przez wstawiennictwo błogosławionego Jana Pawła II dodaj nam odwagi i siły dla obrony najsłabszych. .
Źródło: BMS
Alert STS ws. Heyah - Twoja Sprawa
Witaj!
Zdaniem Stowarzyszenia Twoja Sprawa, najnowsza kampania reklamowa marki Heyah, która wykorzystuje wizerunek W. Lenina oraz symbole komunistyczne jest szkodliwa i nieetyczna. Zapoznaj się ze zdjęciem billboardu oraz z reklamą telewizyjną. O skali terroru i masowych zbrodniach, do jakich dochodziło za rządów Lenina nie trzeba chyba przypominać. Przenoszenie postaci Lenina i symboli komunistycznych do świata reklamy świadczy o bagatelizowaniu niespotykanych w swojej skali zbrodni dokonywanych na niewinnej ludności wielu krajów. Mieliśmy już w Polsce reklamę "Kryształowa noc zakupów". Teraz widzimy zbrodniarza, kluczową postać współtworząca system, który pochłonął miliony ludzkich istnień, który krzyczy „Dawajcie, nawijajcie!”. Czy za chwilę ktoś wymyśli „holokaust cen”?
Zarząd właściciela marki Heyah (tj. spółki Polska Telefonia Cyfrowa SA) zachowuje się tak, jakby nie był świadomy, do jakich symboli nawiązuje ich reklama. Dlatego też Stowarzyszenie Twoja Sprawa postanowiło zafundować całemu zarządowi korepetycje z historii. Przeczytaj oświadczenie STS.
A co Ty możesz zrobić? Możesz podjąć 2 kroki, które zajmą Ci nie więcej niż 3 minuty.
1. Złóż skargę do Rady Reklamy na reklamę billboardową lub reklamę telewizyjną, albo na obie reklamy. Skargę złóż na formularzu na stronie Rady Reklamy. Wszelkie potrzebne dane i przykładowe uzasadnienie skargi dla reklamy billboardowej znajdziesz tutaj, a dla reklamy telewizyjnej tutaj.
2. Wyślij e-mail do zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej S.A. i namów go, aby skorzystał z zaoferowanych mu korepetycji z historii. Przykładową treść maila oraz adresy znajdziesz tutaj. Samodzielnie wybierz tytuł maila i wyślij go do wiadomości Stowarzyszenia Twoja Sprawa.
Dziękujemy za udział w naszej akcji! Powiadom swoich znajomych!
Pozdrawiamy,
Stowarzyszenie Twoja Sprawa
Zdaniem Stowarzyszenia Twoja Sprawa, najnowsza kampania reklamowa marki Heyah, która wykorzystuje wizerunek W. Lenina oraz symbole komunistyczne jest szkodliwa i nieetyczna. Zapoznaj się ze zdjęciem billboardu oraz z reklamą telewizyjną. O skali terroru i masowych zbrodniach, do jakich dochodziło za rządów Lenina nie trzeba chyba przypominać. Przenoszenie postaci Lenina i symboli komunistycznych do świata reklamy świadczy o bagatelizowaniu niespotykanych w swojej skali zbrodni dokonywanych na niewinnej ludności wielu krajów. Mieliśmy już w Polsce reklamę "Kryształowa noc zakupów". Teraz widzimy zbrodniarza, kluczową postać współtworząca system, który pochłonął miliony ludzkich istnień, który krzyczy „Dawajcie, nawijajcie!”. Czy za chwilę ktoś wymyśli „holokaust cen”?
Zarząd właściciela marki Heyah (tj. spółki Polska Telefonia Cyfrowa SA) zachowuje się tak, jakby nie był świadomy, do jakich symboli nawiązuje ich reklama. Dlatego też Stowarzyszenie Twoja Sprawa postanowiło zafundować całemu zarządowi korepetycje z historii. Przeczytaj oświadczenie STS.
A co Ty możesz zrobić? Możesz podjąć 2 kroki, które zajmą Ci nie więcej niż 3 minuty.
1. Złóż skargę do Rady Reklamy na reklamę billboardową lub reklamę telewizyjną, albo na obie reklamy. Skargę złóż na formularzu na stronie Rady Reklamy. Wszelkie potrzebne dane i przykładowe uzasadnienie skargi dla reklamy billboardowej znajdziesz tutaj, a dla reklamy telewizyjnej tutaj.
2. Wyślij e-mail do zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej S.A. i namów go, aby skorzystał z zaoferowanych mu korepetycji z historii. Przykładową treść maila oraz adresy znajdziesz tutaj. Samodzielnie wybierz tytuł maila i wyślij go do wiadomości Stowarzyszenia Twoja Sprawa.
Dziękujemy za udział w naszej akcji! Powiadom swoich znajomych!
Pozdrawiamy,
Stowarzyszenie Twoja Sprawa
"Aborcja jest największym zagrożeniem dla pokoju w świecie".
Kraków 19 października 2012 r.
Oświadczenie Polskiego Stowarzyszenia Obrońców Życia Człowieka
Dotyczy: Pokojowa Nagroda Nobla dla Unii Europejskiej
Jako obrońcy życia człowieka z głębokim rozczarowaniem przyjęliśmy przyznanie Pokojowej Nagrody Nobla Unii Europejskiej. To już kolejna, po nagrodzie dla prezydenta USA Baracka Obamy Pokojowa Nagroda Nobla przyznana propagatorom aborcji, czyli zabijania nienarodzonych dzieci.
Prezydent Barack Obama jeszcze zanim objął swój urząd czterokrotnie głosował przeciwko prawu o ratowaniu dzieci, które przeżyły aborcję. Pro-aborcyjna przeszłość prezydenta Obamy jest bogata w haniebne fakty. Wystarczy wspomnieć, że zaraz po objęciu urzędu przeznaczył on prawie miliard dolarów na propagowanie aborcji i antykoncepcji. Opowiada się za utrzymaniem legalności tzw. późnych aborcji, czyli zabijania dzieci do 9. miesiąca ciąży włącznie.
Unia Europejska mimo że formalnie zostawia decyzje dt. aborcji państwom członkowskim, to zarówno poprzez dokumenty unijnych instytucji jak i poprzez decyzje finansowe wspiera propagowanie aborcji. Np. w roku 2002 Parlament Europejski wezwał państwa członkowskie i kraje kandydujące do legalizacji aborcji. W zeszłym roku w rezolucji dt. HIV/AIDS Parlament Europejski poparł upowszechnienie legalizacji aborcji i dostęp do aborcji farmakologicznej. UE w ramach wielomilionowych kwot dotacji dla Planned Parenthood oraz Mare Stope International współfinansuje zabijanie nienarodzonych dzieci w krajach rozwijających się jak: Kambodża, Bangladesz, Papua Nowa Gwinea, Boliwia, Gwatemala czy Peru.
Przypominamy Komitetowi Noblowskiemu słowa laureatki Pokojowej Nagrody Nobla, Matki Teresy z Kalkuty, która odbierając w 1979 r. Nagrodę powiedziała jasno: "Aborcja jest największym zagrożeniem dla pokoju w świecie".
dr inż. Antoni Zięba
prezes Polskiego Stowarzyszenia Obrońców Życia Człowieka
Szczegóły dt. współfinansowania aborcji przez UE na www.europeandignitywatch.org
stopka
Więcej informacji na: www.pro-life.pl
Polskie Stowarzyszenie Obrońców Życia Człowieka
organizacja pożytku publicznego KRS 0000140437
ul. Krowoderska 24/1, 31-142 Kraków
biuro: ul. Krowoderska 24/6, 31-142 Kraków
tel./fax (12) 421-08-43, e-mail: biuro@pro-life.pl
Subskrybuj:
Posty (Atom)